Aktualizacja kluczowych wskaźników internetowych Google
Jako internauci coraz częściej oczekujemy najlepszego możliwego doświadczenia podczas przeglądania treści online. Jest to wynik subtelnej, back-endowej rewolucji: z biegiem lat algorytmy wyszukiwarek ewoluowały, aby uwzględniać wrażenia użytkownika na coraz wyższych poziomach. Obecnie bardzo ważne jest, aby polecana zawartość wykraczała poza podstawowe wymagania algorytmu, aby inteligentnie przewidywać i zaspokajać potrzeby każdego użytkownika. Najnowszym krokiem w tym procesie jest aktualizacja podstawowych statystyk internetowych Google tzw. core web vitals.
Podstawowe wskaźniki internetowe web core vitals to zestaw wskaźników, które dają dobry wskaźnik wydajności strony. Od czerwca 2021, te dane dotyczące doświadczenia będą bardziej ważone przez Algorytm Google w celu zapewnienia, że bezpłatne wyniki wyszukiwania nie tylko dostarczają użytkownikom treści, których szukają, ale także ogólnie pozytywne wrażenia.
Chociaż wskaźniki wydajności to nie wszystko — w końcu treść jest nadal kluczowa — mogą one stanowić twoją przewagę nad konkurencją. Jeśli Ty i konkurencja macie podobne domeny i równie pomocna treść, Twoje kluczowe dane internetowe – core web vitals mogą ostatecznie określić, która firma wypadnie na szczycie SERP i w Twojej branży.
Czym są kluczowe wskaźniki internetowe?
Pomysły dotyczące wydajności strony dla użytkowników końcowych zmieniały się na przestrzeni lat, więc te wskaźniki ewoluowały i będą ewoluować. Aktualizacja algorytmu 2021 koncentruje się na trzech czynnikach: ładowaniu, interaktywności i stabilności wizualnej. Kluczowe wskaźniki efektywności, których Google używa do tych czynników, to odpowiednio LCP, FID i CLS.
LCP (największa farba treściowa):Jak długo trwa załadowanie największego zasobu w części strony widocznej na ekranie? Zazwyczaj tym zasobem jest obraz, a ten wskaźnik mierzy, jak szybko wczytuje się strona dla użytkownika. Celem jest załadowanie tego zasobu w ciągu 2,5 sekundy, a jeśli zajmie to 4 sekundy lub dłużej, Google uzna to za złe doświadczenie.
Aby ulepszyć LCP, musisz zmniejszyć zasób, aby mógł się szybciej ładować.
Jeśli nie masz pewności, który element na stronie jest LCP, możesz skorzystać z funkcji wydajności narzędzi programistycznych Google Chrome. Google ma równieżzaktualizował wiele innych narzędzi do analityki internetowej aby wywoływać podstawowe informacje o sieci.
FID (opóźnienie pierwszego wejścia):Po jakim czasie strona staje się interaktywna? W którym momencie procesu ładowania strony użytkownik może zacząć klikać i przewijać? Google chce, aby ta prędkość wynosiła 100 milisekund lub mniej i uważa, że wszystko powyżej 300 milisekund jest kiepskim doświadczeniem.
Głównym czynnikiem, który może to opóźnić, jest ilość kodu JavaScript wbudowanego w stronę i witrynę. Chcesz, aby Twój kod był jak najbardziej uproszczony, ponieważ użytkownicy oczekują, że strony internetowe będą natychmiast interaktywne.
CLS (skumulowane przesunięcie układu):Jak bardzo strona się porusza po pierwszym załadowaniu? Czy strona będzie szarpać się z powodu dużych elementów ładujących się wolniej niż reszta treści? Celem jest utrzymaniewynik zmiany układu na mniej niż 0,1, a wszystko powyżej 0,25 jest uważane za złe doświadczenie.
Duże obrazy lub elementy interaktywne są zazwyczaj przyczyną przesunięcia, ale możesz temu zapobiec, ustawiając stałą szerokość i wysokość w tagach dla tych elementów, dzięki czemu zajmowane przez nie miejsce zostanie uwzględnione jeszcze zanim w pełni Załaduj.
Na wynos
Mierzenie i optymalizacja kluczowych wskaźników internetowych będzie ważne w przyszłości, aby zapewnić jak najlepsze wyniki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Musisz jednak również pamiętać, dlaczego te dane są używane przez Google w pierwszej kolejności:
Doświadczenie użytkownika.
Podstawowe wskaźniki sieciowe mierzą tylko jeden aspekt doświadczenia użytkownika, jakie zapewnia Twoja witryna, a jeśli zaniedbasz jakość treści witryny, starając się zoptymalizować pod kątem szybkości ładowania, również nie osiągniesz dobrej pozycji.
Twoje strony internetowe nadal muszą spełniać cel, w jakim zostały stworzone, więc jeśli potrzebują CTA i formularzy, dołącz je. Jeśli duży obraz w części strony widocznej na ekranie jest ważny dla Twojej marki, dołącz go.
Możesz rozważyć zalety i wady tych większych elementów na konkretnych stronach, które mają być pozycjonowane pod kątem wysoce konkurencyjnych słów kluczowych, ale kluczowe elementy witryny nie powinny być traktowane priorytetowo w odniesieniu do treści w strategii witryny.